Kişisel

Nevşehir ve Ankara Gezisi

Bayram tatilini değerlendirmek adına çok değerli arkadaşım ve kardeşim olarak gördüğüm Emre ve 2 arkadaşımla birlikte küçük bir geziye çıkmaya karar verdik ve bayramın 2.günü yola çıktık, aslında direk Ankara’ya gidecektik ama Nevşehir de peri bacalarını da görmeye karar verdik. Önce Nevşehir sonrasında ise Ankara’ya doğru yola çıktık. Nevşehir de çok fazla fotoğraf çekemedim. Çünkü ne zaman fotoğraf çekmeye çalışsam mutlaka önümden birileri geçiyor. Çok fazla kalabalık vardı.

İlginizi Çekebilir : İstanbul’u Gezdim ve Güzel Yürekli Bir İnsan Tanıdım

Nevşehir de peri bacalarının olduğu yerde yaklaşık 2 saat gezdikten sonra Ankara’ya gitmek için tekrar yola çıktık. Bir çok yerde durup çay falan içtiğimiz için Ankara normalden biraz daha uzun sürdü. Sonunda Ankara’ya geldik ve otele yerleştik. Gece biraz eğlendikten sonra tekrar otele geldik ( bu arada otel biraz pisti ) biraz uyuduktan sonra ilk yapmamız gereken şey oteli değiştirmek olacaktı ve kaliteli, güzel ve temiz bir otel bulduk ve yerleştik. Sonra Anıtkabir’e doğru yola çıktık. Ankara’ya daha önce de gelmiştim ama Anıtkabir’e gitmek kısmet olmamıştı. Anıtkabir’e girdik ve inanın belki ben ilk defa gittiğim içindir bilmiyorum ama inanın arkadaşlar gerçekten insan duygulanıyor, bir tuhaf oluyor.

Ankara daha doğrusu Anıtkabir çok fazla kalabalık olduğu için detaylı gezemedik, müzelerin olduğu bölüme giremedim çünkü hem zamanımız kısıtlıydı hemde gerçekten çok fazla bir kalabalık vardı. Fotoğraf makinemi yanımda götürdüğüm halde makine ile hiç fotoğraf çekemedim. Çünkü makineyi çantadan çıkardığımda bir gün önce çantaya koyarken arkadaş makineyi açık bırakmış ve bütün şarj bitmiş o yüzden profesyonel makine ile fotoğraf çekemedim. Sadece telefonla bir kaç adet fotoğraf çektim.

Duygulandığım ve Gurur Duyduğum Zamanlar

Anıtkabir de gezerken arkadaşlar ile aramızda sohbet ederken şöyle bir konuşma geçti aramızda, o kadar çok turist vardı ki inanın çok fazlaydı belki de her zaman öyledir bilemiyorum. Arkadaşlara, görüyorsunuz değil mi? Atatürk vefat edeli 80 yılı geçmesine rağmen neredeyse bütün dünya ülkelerinden halen onun mezarına gelenler var dedim. Böyle derken arkamızda yaşlı amcalar varmış onları fark etmemiştim.

anitkabir

Amcalardan bir tanesi yeğenim Atatürk işte böyle büyük bir insanmış ki halen sadece bizler değil bütün dünya ülkeleri ona saygı duyuyor dedi ve bunları söylerken amca gerçekten duygulandı ve gözlerinden yaşlar akmaya başladı. Bende; keşke şu anda da yaşasaydı Dünya’nın bir numaralı ülkesi olurduk dedim.

İlginizi Çekebilir : Cumhuriyet, Özgürlük ve Bağımsızlığın Simgesidir.

Çünkü Atatürk o zaman ki yıllarda o yokluk zamanlarında bir çok fabrika kurmuş ve gerçekten ülkemiz için çalışmış seversiniz veya sevmezsiniz o size kalmış ama ülkemiz için yaptıklarını kimsenin inkar etmeye hakkı yoktur. İnsan, böyle bir lidere sahip olduğu için gerçekten gurur duymalı. Ankara’ya tekrar gittiğimde bu defa Anıtkabir’in her yerini gezeceğim inşallah

3 günlük Ankara ve Nevşehir gezim bu şekilde bitmiş oldu. Bundan sonra ki bir tatilde de Karadeniz turu yapmak istiyorum. Bakalım zaman neyi gösterecek.

İlgili Makaleler

15 Yorum

1. güzel atlar ülkesi kapadokya gerçekten turistik acıdan ve kültürel zenginlik bakımından eşsiz bir yer

2. Ne iyi yapmışsın Gökhan’cığım.
    Be 19 Mayıs izdiham olduğundan gitmedim, mahşer kalabalığı oluyor. Merdivenlerde kalıyoruz, böyle tıkış tıkış….bu aralar aklımda gidip ziyaret edeceğim, duamı edeceğim, şükranlarımı söyleyeceğim inşallah duysun biz çocuklarını. Ben de yıllar önce böyle senin gibi sair bir günde gitmiştim yine de bir dolu vatandaş vardı, bir de elinde baston, başında kasket yaşlı bir amca vardı hatta dede..tek başına gelmişti…ben o zaman daha gencim..hiç unutmam “Filan şehirden Ata’mızı yoklamaya geldim” demişti. Elini öpmüştüm….kimseye nasip olmaz bu sevgi….olmayacak da başka siyasilere onların mezarlarına, kabirlerine sadece 3 – 5 yakını gelecek….

3. Hocam çok güzel bir yazı olmuş bende çok seviyorum Ankarayı inşallah bir gün Nevşehir’i de gezerim.

4. Ne güzel bir gezi olmuş. Nevşehir çok görmek istediğim bir yer. Yıllar önce Ankara’ ya gitmiş Anıtkabir i görme fırsatı bulamamıştım. Çocuklara da göstermeyi isterim 😌

5. Oteldir, fotoğraf makinesi şarjı olsun bir takım aksilikler olmuş ama gezi gayet güzel olmuş. Dünyayı gezdim Gökhan bey, bi peribacalarına gidemedim ya:) Anıtkabirde içeriye kadar girmiştim. Teşekkür ederim, bu güzel samimi anlatım için.

1. Teşekkür ederim.
      Evet bir takım aksilikler olsa da gayet güzel bir gezi oldu. Peribacalarını görmenizi tavsiye ederim. İnanın bana pişman olmazsınız, çok hoşunuza gider.

6. Nevşehir’e bende gitmedim, yazınız daha bi merak uyandırdı. Anıtkabir’i ise detaylı gezme fırsatım oldu, müze kısmını keşke görebilseydiniz.

1. Müze kısmını görmeyi bende çok istedim. Fakat çok aşırı bir kalabalık vardı, inşallah bir daha ki sefere artık.

7. Baya güzel bir tatil olmuş abi senin için :) Anıtkabir’in müze kısmını da umarım bir sonraki ziyaretinde görürsün.