GenelKişisel

Hayatımda İlk Defa Trafik Cezası Yedim

 İş yerine gidip gelirken motosiklet ile gidip geliyorum çünkü dolmuşla gidip gelmeyi çok sevmiyorum. Nedeni ise dolmuşta insanların erkek kadın fark etmiyor, başkalarının dedikodusunu yapmaları. İnsanların hiç işleri güçleri yok, kim ne yapmış, kimin kızı kimin oğluyla sevgiliymiş dolmuşta hepsi gün yüzüne çıkıyor. Nasıl olduğunu bile anlamadığım bir şekilde trafik cezası geldi.

Elimden geldiği kadar trafik kurallarına uymaya çalışıyorum. Bugüne kadar acele işim olsa kesinlikle kırmızı ışıkta hiç geçmedim. Çünkü bu bana göre her şeyden önce kul hakkı yemektir. Başkasının hakkı olan yoldan, hakkım olmadan geçmek bana göre kul hakkıdır.

Belki bazılarına göre saçma gelebilir ama benim kişisel düşüncem bu şekilde. Ayrıca bu yazıyı yazma nedenlerimden bir tanesi de naçizane genç arkadaşlara hızlı gitmemeleri konusunda tavsiye de bulunmak istiyorum. Çünkü Türkiye Nüfusu’nun büyük bir bölümü gençlerden oluşuyor ve gençler bazen farkında olmadan hız yapabiliyorlar.

Her neyse geçen gün yine motosiklet ile iş yerine giderken, tam ben geçerken yeşilden tekrar kırmızı ışığa geçiyordu ne yalan söyleyeyim ben geçerken de kırmızı yandı sanırım tam göremedim ama öyle olmuş, hatta o an aklıma geldi çünkü orada kameralar var, bu şekilde geçtim diye bana ceza gelir diye aklıma gelmişti. Tam düşündüğüm gibi oldu. Çünkü, bugün trafik idari para cezası karar tutanağı tebligatı geldi. Kırmızı ışıkta geçtim diye 92 lira trafik cezası geldi.

Kırmızı ışıkta geçmenin cezası ne kadar
Trafik İdarei Para Cezası Karar Tutanağı
Allah’a şükürler olsun ki o gün geçerken sokakta kimse yoktu kaza falan yapmadım. O yüzden 92 lira çok gözüme görünmüyor açıkçası en azından bundan sonra daha dikkatli olurum.
İlginizi Çekebilir : İlk Kpss Sınavım

Buradan küçük bir bilgi vermek istiyorum. Trafik cezası tebligat tarihinden itibaren 15 gün içerisinde yatırırsanız eğer size gelen cezanın % 75‘ ini ödüyorsunuz, yani % 25 peşin ödeme indirimi kazanmış oluyorsunuz. Bilmeyen arkadaşları bilgilendirmek istedim.

E-POSTA ABONELİĞİ

Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.

    Gökhan TEKİN

    Blog sitemde, blog ipuçları , izlediğim filmler , kitap yorumları ve kişisel düşüncelerimi paylaşıyorum. Hakkımda daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz hakkımda sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

    İlgili Makaleler

    35 Yorum

    1. Geçmiş olsun, hızlı giderken bir an ışık sarı olduğunda ve hızını alamayıp sarıda geçtiğinde de ceza geliyor burda. Sarıda gecmek yasak değil ama işte makine sonuçta o kadar net ayıramıyor bazan. Esime sarı ışıkta geçtiği gün için ceza gelmişti sarıda geçmiştim diye itiraz edince ödemek zorunda kalmadı. Cezalar iyidir ya, özellikle trafik gibi insan hayatının sözkonusu oldugu önemli bir alanda kurallar sıkı cezalar yüksek olmalı.

    2. Geçmiş olsun. Bundan sonra daha dikkatli olursun eminim. Kul hakkı düşüncende yalnız değilsin.

    3. Allah korusun, iyi ki kaza yapmamışsın Gökhan abi. Türkiye'de trafik ışığı sistemi çok sorunlu. Bununla ilgili bir düzenleme getirilmesi gerek. Ben yaya olarak bazen çok zorlanıyorum.

      1. Teşekkür ederim kardeşim.
        Evet ışıklarda sorun var aniden değişiyor, en azından süreyi gösteren dijital göstergeler olsa insanlar için çok daha iyi olur.

    4. Geçmiş olsun. Ben de çevre yolunda 56 km hızla ceza yedim. Radar bula bula beni buldu. Daha öncesinde de senin cezan gibi bir cezam var, o gün çok önemli bir işim vardı. Sabırsızlık yüzünden ceza yedim. Neyse ki kaza bela olmamış. Artık daha da dikkatli olursun

    5. bilgilendirme için teşekkürler, gerçekten bilmiyordum erteleyip erteliyordum. geçenlerde 312 lira ödemiş biri olarak, 92 çok az gözüktü gözüme. ama bence harika bu cezalar. 🙂

      1. Rica ederim.
        Mümkün olduğu ölçüde ertelememeye çalışın 15 gün içinde yatırabilirseniz % 25 indirimden yararlanırsınız.

        Evet aynen cezalar iyi oluyor, insanın daha dikkatli olmasını sağlıyor 😉

    6. İlkler Hep Acı olmak zorunda mi 😉

      Trafik, cezası da bir başka acı tabii, geçmiş olsun.

    7. Geçmiş olsun açılışı yapmışsınız 🙂 Senede 1 bize de uğrar bu kagit 😀 Trafik kurallarına çok dikkat etmemize ragmen nasil oluyorsa oluyor işte.

    8. O zaman 69 lira ödeyeceksiniz (yanlış hesaplamadıysam :D). Hani yabancı dizilerde, filmlerde derler ya "Trafik cezası bile yok!" o aklıma geldi şimdi. Her neyse geçmiş olsun.

    9. Geçmiş olsun Gökhan,epeydir uğrayamadım şimdi şöyle toplu bir okuma yapayım:))

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu

    E-POSTA ABONELİĞİ

    Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

    Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

    Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.