Kişisel

Covid-19 ve Geleceğimiz

Covid- 19 hayatımızı felç etmeye devam ediyor. Okulların kapatılmıştı 21 Eylül 2020 tarihinde okullar tekrar açılacak Milli Eğitim Bakanlığının yapmış olduğu açıklamaya göre. Tabi şu an için böyle yani 21 Eylül tarihinde okullar açılır mı bilmiyorum. Belki daha farklı çözümler üretilir. Belki de açılır. Fakat benim kendi kişisel düşüncem bir süre daha açılmasa daha iyi olur diye düşünüyorum.

Vaka sayılarındaki hızlı artışın okullar açıldıktan sonra daha da hızlı olacağını düşünüyorum. Okulların bir kısmı Corona Virüse karşı önlem almış olsa da henüz bir çok okulda eminim ki hiç bir önlem alınmamıştır diye düşünüyorum. Bu durumlarda yüz yüze eğitimin vaka sayılarında artışa neden olacağını düşünüyorum.

İlginizi Çekebilir : Corona Virüs Nedir? Nasıl Bulaşır? Ekonomiye Etkileri Nelerdir?

Bu virüsün ülkemize ilk geldiği günlerde bir çok kişide şöyle bir düşünce vardı; Yaz mevsimi geldiği zaman sıcaklar tamamen başladığı zaman virüs falan kalmaz, sıcak havalar virüsü öldürür diye düşünüyordu ki maalesef ki bu durumun tam tersi oldu. Vaka sayıları artmaya başladı, günlük vefat eden kişiler her geçen gün artmaya başladı.

Genelleme yapmıyorum ama insanlar maske takmayı dahi istemiyor. Bence bizler toplum olarak maske takmanın önemini anlamalıyız ve çocuklarımıza anlatmalıyız. Küçük çocuklara örnek olmalıyız, para cezası olduğu için değil, kendi sağlığımız ve diğer insanların sağlığı için maske takmalıyız. Kişisel temizliğimize özen gösterelim. El sıkışmamaya özen gösterelim. Ya bana bir şey olmaz düşüncesi içinde olmamalıyız, uzmanların uyarılarını dikkat almalıyız çünkü bu covid-19 artık hayatımızın bir parçası olmuş durumda. Yani hayatımızı bu duruma göre şekillendirmeliyiz.

İlginizi Çekebilir : Koronavirüs İnsanlara Neler Öğretti?

Sadece okullarda değil, iş yerlerinde, toplu taşıma araçlarında hayatımızın her alanında dikkatli olmalıyız. Unutmayalım ki biz covid-19 virüsüne yakalandığımız zaman Allah göstermesin, ailemize ve sevdiklerimize de bulaştırma riskimiz var. Eğer sağlıklı bir geleceğimizin olmasını istiyorsak lütfen ama lütfen dikkatli olalım. İnşallah bu virüs hayatımızdan bir an önce gidecek bizlerde rahat bir nefes alacağız. Allah hakkımızda hayırlısını nasip etsin inşallah.

E-POSTA ABONELİĞİ

E-posta listeme abone olarak yeni yazılarımdan anında haberdar olabilirsiniz. Yeni bir içerik yayınladığım zaman size bir e-posta gönderirim.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.

İlgili Makaleler

13 Yorum

  1. Merhabalar
    Maalesef covid-19 hayatımızı felç etmeye devam ediyor. Bence 21 Eylül 2020 tarihinde okullar açılmaz. Çünkü henüz bir çok okulda hazırlıkların bittiğini sanmıyorum.
    Bakalım nasıl olacak her şeyin hayırlısı olsun.

  2. Son günlerde vaka sayılarında çok fazla artış oluyor. Covid-19 gün geçtikçe daha da kötüye gidiyor, bence de okullar bir süre açılmasa daha iyi olur. Evet eğitimde önemli ama sağlık daha önemli. Covid-19 artık hayatımızın bir parçası oldu. İnşallah en kısa zamanda bu virüsten kurtuluruz. Güzel yazı için teşekkür ederim Gökhan abi.

  3. Bugün geçmişteki salgınlara baktığımız gibi onyıllar sonra da bu virüse öyle bakacak insanoğlu. yine her şey (a)normale dönecek. İnsanoğlu bildiğimiz gibi nankör. Ama bir nebze de olsa sosyal mesafeyi ve hijyenin önemini öğretti bizlere. Ne öğrenirsek o kâr.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

E-POSTA ABONELİĞİ

E-posta listeme abone olarak yeni yazılarımdan anında haberdar olabilirsiniz. Yeni bir içerik yayınladığım zaman size bir e-posta gönderirim.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.