Blog İpuçlarıKişisel

Blogger Panelindeki 29 Eylül 2016 Tarihli Search Gadgeti Hakkında Bilgilendirme

Önceki gece ( 19 Eylül 2016 ) tarihinde blogger bir duyuru yaptı, bir çok blogger gibi bende korktum açıkçası yine ne çıkarmışlar diye fakat duyuruyu okuyunca hemen anladım ki kötü bir şey yokmuş. Sabah olduğunda, blog yazmaya yeni başlayan bir kaç tane  arkadaşım bana mesaj göndererek duyurunun ne anlama geldiğini sordular. Aslında duyuru da açıkça yazıyor ne olduğu, onlara durumu hemen ifade ettim. Bugün de diğer arkadaşlar için bilgilendirme amaçlı böyle bir yazı yazmak istedim.
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum; blogger panelinizde bu tür duyurular korkmayın. Çünkü bu duyurular sadece bizlere, yapılan değişiklikler veya güncellemeler hakkında bilgi veriyor.

Gelelim Search Box gadget’ı Hakkındaki Duyurunun Ne Anlama Geldiğine

Aşağıda resimde gördüğünüz gibi blogger panelinde olan duyuru 29 Eylül 2016 tarihi itibariyle, blogger’ın kendi arama eklentisi artık sadece blogunuzda olanları gösterecek, diyelim ki blogunuzdaki arama kutusuna kitap yazdığınız zaman sadece sizin sitenizde olan ve içinde kitap kelimesi geçen yazıları göreceksiniz. Daha önceleri, arama eklentisini gadget olarak eklerken aşağıdaki ikinci resimde gördüğünüz gibi web seçeneği vardı. 29 eylül 2016 tarihinden itibaren o seçenek kaldırılacak yapılan duyurunun anlamı bu. Yani korkulacak bir şey yok.
Bilgilendirme: Resimlere tıkladığınız zaman daha büyük ve daha kaliteli görünecektir.
Blogger Panelindeki 29 Eylül 2016 Tarihli Search Gadgeti Hakkında Bilgilendirme
Yukarıdaki bilgilendirme duyurusu hakkında, duyurunun ne anlama geldiğini resimli olarak ta göstermek istedim. 29 Eylül 2016 tarihi itibari ile aşağıda gördüğünüz resimdeki kırmızı işaretli ve kutucuk içindeki özellik ( Web)  kaldırılacak. Böylece blogunuzda herhangi bir kelimede arama yapan ziyaretçi sadece sizin blogunuzdaki sonuçları görecek.
Blogger panelindeki search gadgeti hakkındaki bilgilendirme ne demek istiyor
Bana kalırsa böyle olması çok daha mantıklı ve daha iyi olur diye düşünüyorum.

E-POSTA ABONELİĞİ

Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.

İlgili Makaleler

46 Yorum

  1. Yani anladığım kadarıyla okuyucu blogumdan bir kelimeyi arattığında sadece benim blogumda o kelimenin geçtiği yazıları görebilecek. Ayrı bir web sayfası açılmayacak? Bu konu bizler için daha iyi olur umarım. Ben uyarı görmedim ama mantıklı geldi bana da. Açıklaman için teşekkürler Gökhan abi! 🙂

  2. Bana ait geniş zamanlar olduğunda tüm bu bilgileri toparlayıp sanal alem uzmanı olmayı düşünmüyor değilim :))))

    1. Açık konuşmak gerekirse olanlar, bizlerden çok akıllı değil, sadece biraz daha çok araştırma yapıyorlar. :))

      Rabbim gönlünüze göre versin inşallah :))

    1. Aynen, Blogger, wordpress'e göre çok geride kaldı, bir an önce yeni güncellemeler yapılması gerek.

  3. Mantıklı olanda buydu zaten. Asıl işleri olan arama motoru,ama şimdiye kadar blogdaki arama kısmını hiç gelistirmiyorlardı. Bu sene blogger a önem arttı google da,maşallah nazar değmesin 🙂

    1. Evet maşallah diyelim de göz değmesin, blogspot'a çok önem veriliyorlar çünkü 🙂
      WordPress'ten çok çok gerilerde o yüzden :))

  4. Teşekkürler Gökhancım ben yoğunluktan fark etmemiştim ,böylesi daha iyi olur. Sevgiler.

  5. Gökhan ellerine sağlık ablacım ben de sana soracaktım bu ne anlama geliyor diye. Ama sağol sen her zaman ki gibi sorumluluğu üstüne aldın ve aydınlattın bizi =). Çok iyi bir yazı ve çok anlaşılır bir anlatım olmuş emeğine sağlık =). Bu arada blogta bir iki küçük sorunum var yardımcı olurmusun bana yine. Paylaşım için teşekkürler.

  6. İyi güzel olmuş da çok geç kalınmış bir düzeltme. Bu tarz düzenlemeleri hızlandırmaları lazım artık, çok ağırdan alıyorlar. Neyse buna da şükür, hiç yoktan iyidir. 🙂

    1. Aynen, Blogger güncellemeleri çok geç yapıyor ve bir çok yapılması gereken var, artık derhal bir şeyler yaparak wordpress ile aynı seviyeye gelmesi gerek diye düşünüyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

E-POSTA ABONELİĞİ

Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.