Blog İpuçları

Blogger Güvenliği İçin Neler Yapılabilir.

Bu yazımda blogger güvenliği için neler yapılabilir? konusundaki bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Blog yazmaya yeni başlayan bir arkadaşımız bana resimdeki e-postayı göndererek Blogger güvenliği için neler yapılmalıdır. Sorusunu sormuş kendisine anlatmamı rica etmiş. Fakat ben de bu konuda sadece o arkadaşa cevap vermek yerine burada yazayım belki bilmeyen arkadaşlar içinde faydalı olur diye düşündüm ve umarım faydalı olur.

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Ben güvenlik konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim fakat bildiğim kadarını, Blogger güvenliği için neler yaptığımı maddeler halinde elimden geldiği kadar  anlatmaya çalışacağım.

Blogger Güvenliği İçin Yapılabileceklerden Bazıları

*  Daha önce hiç bir haberde ve forum sitelerinde , Blogger altyapısı ile kurulmuş olan sitelerin çökertildiğini duymadım sanırım bunun neden blogger’a gmail hesabınız ile giriş yapmanız , yani gmail hesabınız ne kadar güvenli olursa blogger altyapısı ile kurduğunu sitenizde o kadar güvenli olacaktır diye düşünüyorum o yüzden de gmail hesabınızı açarken güvenlik önlemlerinin önemli olduğunu unutmayalım

İlginizi Çekebilir : Blogger Özel Kalıcı Bağlantı Nasıl Yapılır?

* Gmail hesabınızın daha güvenli olması için , Gmail hesabınızı açarken kurtarma e-postası belirtmeniz da fayda var. Hatta bununla yetinmeyin bir de telefon numaranızı ekleyebilirsiniz zaten telefon numaranızı eklediğiniz zaman kurtarma e-postası eklemenize gerek yok çünkü diyelim ki şifrenizi unuttunuz gmail açarken belirtmiş olduğunuz telefon numarasına kısa bir kod gelecek ve bu şekilde yeni gmail şifrenizi ayarlayabileceksiniz

*  Gmail hesabınızı açarken , şifrenizi karışık, akla gelmeyecek olan bir şifre belirleyebilirsiniz ve şifrenizi oluşturduktan sonra mutlaka bir yere not edin. Ben unutmam demeyin, sonuçta insanız hatırlamayabilirsiniz o yüzden bir yere not etmenizde fayda var.

İlginizini Çekebilir : Blogger Panelindeki Mükemmel Değişim

* Bloğunuzu açtınız hayırlı olsun 😉 yazılarınızı yazıyorsunuz  her şey yolunda peki yedek alıyor musunuz veya ne sıklıkla yedek alıyorsunuz bence her ay veya 15 günde bir yedek almanızda fayda var yedek alma işlemi zaten 5 dakikalık iş , daha önce  Blogger Yedek Alma İşlemi ‘ni anlatmıştım isteyenler bakabilir.

* Blogger panelinizde eklenti olarak  her bulduğunuz kodu yapıştırmayın, sırf siteniz daha iyi olacak diye veya sağda solda gördüğünüz her kodu yapıştırmayın , Blogger gadgetleri güvenli ama , başka yerlerden aldığınız kodun güvenli olduğunu bilmiyorsanız dediğim gibi her kodu  sitenize koymayın.

Blogger güvenliği konusunda benim aklıma gelenler şimdilik bu kadar, bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa konu altına yorum yaparak diğer ziyaretçilerinde faydalanmasına katkıda bulunabilir.

E-POSTA ABONELİĞİ

Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.

Gökhan TEKİN

Blog sitemde, blog ipuçları , izlediğim filmler , kitap yorumları ve kişisel düşüncelerimi paylaşıyorum. Hakkımda daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz hakkımda sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

33 Yorum

  1. Yine çok faydalı bilgiler vermişsin Gökhan'cığım eline sağlık, bugün de bloggerda arıza var izleyici sayıları kendiliğinden eksiliyor! Ben kimseyi silmedim diye duyuru yapayım dedim:) sinir ya….bakalım kendi kendine düzelecek mi? Eline sağlık…iyi geceler. 🙂

    1. Teşekkür ederim abla
      Bloggerda arıza yok abla aksine bloggerda düzeltmeler var şöyle ki; bundan 3 – 4 ay öncesine kadar Bloggerda hiç kimsenin, İzleyiciler eklentisi çalışmıyordu yani sayfada görünüyordu ama örneğin herhangi bir kişinin resmine tıkladığın zaman İzleyiciler eklentisinden sorunlar oluyordu tabi bunu yapanlar bilenler kendi imkanları ile yaptı fakat bugün o sorunu düzeltmiş blogger çünkü girdiğim her sitede izleyciler eklentisinde herhangi bir kişiye tıkladığım zaman pop-up olarak açılıyor yani sorun düzelmiş

      İzleyicilerde üyelerin eksilmesi doğrudur bende de daha düne kadar 252 tane üye vardı , fakat şu anda 245 kişi kaldı sanırım gmail açıpta daha sonra kullanmayanlar siliniyor.

      Yani korkmana gerek yok abla , blogger eskiden bozuk olan İzleyiciler eklentisini güncelleyerek düzeltti.

  2. Aslında her bloggerin dikkat etmesi gereken önemli konulardan biri bu. Blogger olduğu sürece hacklenme çökme vs olmaz. Gmail hesabın başkasının eline geçmediği sürece blog daima güvendedir. Google güvencesi altında. Ben blogger sitelerine saldırı yapabilecek kişi tanımıyorum, daha öncede ne duydum ne de gördüm. Dediğim gibi gmail hesabını koruyabildiğin kadar güvenlisin bloggerda. Gmail hesabını koruma konusunda da; hesabına telefon numarası eklenmeli. Ben giriş yaparken, iki aşamalı doğrulama kodu kullanıyorum. Gmail hesabım ve şifrem ike giriş yapıyorum. İkinci adım olarak telefonuma gelen onay kodunu yazıyorum. Böylece şifrem başkasının eline geçse bile, onay kondu benim telefonuma geldiği için bir nebze güvende oluyorum….

  3. Ben de Böcürük ve ben blogundan bir yorumunu okuyunca uğradım güzel bilgileri de görünce biraz dolaştım çok teşekkürler .nette dolaşırken böyle bizleri bilgilendiren bloglar olunca mutlu oluyorum.
    Sevgili Gökhan Benim blogumun neredeyse tamamını kopyalayan sahibi ile ilgili tek bir bilgi olmayan bir blog var, tek tük resim yada post çalanlar çok oldu ama blogumu neredeyse otamatik kayıta almış gibi yayınlarım orada da çıkıyor şikayetimi yaptım ama şikayetimi yaptığım yere tek tek yayın linklerini yazmam gerekiyor 10 tane filan yazıp yolladım 2008 den beri yazıyorum nasıl hepsini ilave edeyim ki:))) sonuç ne olur bilmiyorum sizin bu konularla ilgili bilginizi merak ettim öneriniz olursa mtlu olurum. blogumun sağ sütunun da çalma üret diye bir yer var en son bu konuda ki sıkıntımı yazıya dökmüştüm başkalarına da lazım olur diye.
    Başınızı ağrıttım ilk misafirlikte 🙂 sevgiler.

    1. Blogğunuza baktım sağ tuş kodu var sanırım yani resimlerinizi kaydedebileceklerini sanmıyorum, inanın bunu nasıl yapıyorlar anlamıyorum örnek veriyorum kendi yazınızı veya resminizi hangi sitede gördüyseniz o siteye girerek iletişim bölümünden o resmin veya yazının size ait olduğunu söyleyin ve kaldırılmasını isteyin kaldırmazlarsa Google'a şikayette bulunun

    2. sağ tuş yasağını o blogu fark ettikten sonra koydum maalesef. söylediklerinizi de uyguladım inş. sonuca ulaşırım.:) teşekkürler.

    3. Rica ederim , sağ tuş kodlarını sitenize koyduktan yazılarınızı ve resimlerinizi kopyalabileceklerini sanmıyorum.

  4. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Biz blogger kullanıcıları için çok önemli detaylar.

  5. Bu yedekleme yazinizi daha once okudum ama uygulamadim bugün tekrar bakayim. Kod konusunda çok haklisiniz bir kez basima geldi sildim almis oldugum kodu çok sükür sorun düzeldi. Artik blog hocama bakiyorum onun verdigi kod varsa kullaniyorum.

  6. Merhabalar Gökhan Bey.

    Yararlı ve güzel bir açıklama olmuş. Kalemine ve yüreğine sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

  7. Gökhan abi şu yedek alma işinde üşeniyordum daha kolaymış bu yazın sayesinde farkettim. Çok başarılı bir yayın olmuş yine. Ellerine sağlık. 🙂

  8. Kod konusu her zaman kafamı kurcalayan bir konu ve kesinlikle çok önemli.
    Yedekleme konusuna gelince, yazı yazma sıklığına göre yedekleme sürelerini belirlemek lazım aslında. Ya da benim gibi her yazıyı Word formatında da saklayabilirsiniz 🙂
    Sevgiler

    1. Evet yazı yazma sıklığına göre yedekleme zamanı belirlenebilir. Sizin yaptığınızda mantıklı aslında sizin yaptığınızda bir nevi yedekleme. Fakat düzenli olarak yedek aldıktan sonra word de saklamaya da çok gerek yok bence.

  9. Güvenlik için yapılacakları bende hiç duymadım daha önce. Yani maillerin güvenli olması lazım tabi ilk önce. Aman aman Allah bloglarımızı korusun onlarda bizim evlatlarımız sayılır sevgiyle emekle kurup geliştiriyoruz.

    1. Haklısınız o kadar emek verdiğimiz bloglarımız için güvenlik konusunda elimizden geleni yapmalıyız.

  10. Yedek yönetici atamak ve 2 adımlı doğrulama kullanmak da mutlaka işe yarayacaktır.

    Teşekkürler.

  11. Şahane bilgiler, teşekkürler (: Biri anlatınca her şeyi anlamak daha da kolaylaşıyor (:

    1. Evet yedek almak çok önemli, diyeli ki bloğunuza herhangi bir şey oldu yazılarını falan silindi Allah göstermesin, Aldığınız yedeği geri yükleyebilirsiniz ama yedeğiniz olmasa o kadar emeğiniz bir anda gitmiş olur. Düzenli olarak yedek almanızı tavsiye ederim, yukarıdaki yazı içinde Blogger yedeği nasıl alınır linki var resimli olarak anlatmıştım. Eğer yapamazsanız bende yardımcı olurum.

  12. Bloğunuzu Yorum Kulübü yazısından keşfederek geldim ve herkes için faydalı yazılar var.
    Ben de zaman zaman kişisel yaşam postları yazıyorum, ilginizi çekerse beklerim 🙂
    Sevgiler 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

E-POSTA ABONELİĞİ

Aşağıdaki kutucuğa e-posta adresini yazarak her yeni makaleden anında haberdar olabilirsin.

Abone Olduğunuz İçin Teşekkür Ederim.

Bir Şeyler Yanlış Gitti Lütfen Tekrar Deneyin.