Blog İpuçları

Yaz Mevsiminde Blogumu Güncel Tutabilmek İçin Ne Yapmalıyım?

Yaz mevsimi gelince insanlarda ister istemez sıcakların etkisiyle insanlarda biraz halsizlik oluyor, hiç bir şey yapası gelmiyor. Hatta, insanlar mecbur olmasa tekrar kış mevsimi gelene kadar klimanın altında veya tatil yerlerinde günlerini geçirirler. ( tabi bu durum herkes için geçerli değil, yani yaz mevsiminde’de devamlı yazı yazan çok blog yazarı var. ) Bu yazımda blog sitenizi güncel tutabilmek hakkındaki sorulara yanıt bulabilirsiniz.

Yaz mevsimi geldiğinde sıcakların etkisi ve nem oranının yüksek olması nedeniyle, kış mevsiminde neredeyse her gün yazı yazan blog yazarları yaz mevsiminde bakıyorsunuz yazı yazma süresini 15 güne hatta 1 aya kadar çıkaranlar oluyor. Hatta 3 aylık yaz mevsiminde hiç yazı girmeyenler dahi oluyor.

İlginizi Çekebilir : Blogları Takip Edebileceğiniz Harika Bir Uygulama; Feedly

İnsanların zamanının olmuyor mu? hiç sanmıyorum çünkü yazmak isteyen kişi kendine zaman ayırabilir. Tabi bu benim kendi kişisel düşüncem ama bana göre kitap okumak veya blog yazmak boş zamanlarda yapılması gereken işler değildir. İnsan kitap okumak için boş zamanının olmasını beklememelidir. Kitap okumak için kendine zaman ayırmalıdır.

Aynı şekilde blog yazmakta böyle olmalıdır. Yani blog yazısı yazmak için boş zamanınızın olmasını beklerseniz kusura bakmayın ama bu hayat yoğunluğunda daha çok beklersiniz. Özellikle gündeme dair blog yazanlar veya haber niteliği taşıyan yazılar yazanlar bunu zaten yapmamaları gerekir. Örnek veriyorum bugün bir şey oldu ve o konuyla ilgili düşüncelerinizi yansıtan bir yazı yazmak istiyorsunuz ve yazıda birazda haber niteliği var, yani insanlara güncel olan bir konuyla ilgili bilgiler vereceksiniz.

Bugün yaşanan bir olayla ilgili yazınızı 15 gün  sonra yazarsanız o yazının insanlara çok faydasının olacağını sanmıyorum. Çünkü artık herkeste akıllı telefon var, haberleri anlık olarak takip edebiliyor insanlar.

Yaz Mevsiminde’de Blogu Güncel Tutmak

Bloğunuzu güncel tutabilmek için, aslında çok farklı bir şey yapmanıza gerek yok bu konuyla ilgili aklıma fazla bir şey gelmiyor. Aklımda olanları aşağıda maddeler halinde yazmaya çalışacağım. Sizlerde aşağıdaki maddelerden farklı bir şey düşünürseniz veya konuyla ilgili düşüncenizi belirtmek isterseniz yorum bölümünde düşüncelerinizi yazabilirsiniz.

Örneğin karışık konularda blog yazıyorsunuz. Okuduğunuz bir kitabı, yaptığınız bir yemeğin yada bir pastanın tarifini yazarak yazıyı istediğiniz bir tarihte yayınlanması için planlayabilirsiniz. Böylece yazınız istediğiniz tarihte siz tatilde olsanız bile otomatik olarak yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Eğer yaz mevsiminde bloğunuzdan uzak kalacaksanız veya benim blogla ilgilenecek vaktim olmayacak derseniz aslında bu özellik tam size göre 3 ay tatil yapacağınızı varsayalım. En azından haftada bir olacak şekilde toplam 12 adet bu şekilde yazı yazarsınız ayda 4 hafta olduğuna göre 3 ayda 12 hafta yapar ve her haftaya bir yazı ayarlamış olursunuz böylece siz tatildeyken bile bloğunuz otomatik olarak güncellenmiş olur.

İlginizi Çekebilir : Organik Tıklanma Almanızı Sağlayacak İpuçları

Bu özelliği kullanabilmeniz için wordpress veya blogspot kullanmanız fark etmez. Çünkü bu özellik her iki platformda da var.  Bunun dışında bloğunuza yazar ekleyebilirsiniz. Böylece bloğunuz ile siz ilgilenemeseniz dahi eklediğiniz yazar haftada bir yazı yazsa yine yeterlidir.

Böylece bloğunuzda misafir yazarlara da yer vermiş olursunuz. Konuyla ilgili sizlerde düşüncelerinizi veya konuya eklemek istedikleriniz varsa eğer yorum bölümünde benimle paylaşırsanız hem benim için hemde yazıyı okuyan arkadaşlar için faydalı olacaktır. Sizler blog sitenizi güncel tutabilmek için neler yapıyorsunuz. Sizlerinde fikirlerini ve yaptıklarınızı öğrenmek istiyorum.

İlgili Makaleler

16 Yorum

  1. Bende durum tam tersi. Yazın çok kışın az yazabiliyorum. :) Bence yaz mevsimi blog için en müsait zaman. Dinlenmeye, tatile vakit var da yazmaya neden olmasın? Söylediklerine katılıyorum abi. Mutlaka faydalananlar olacaktır. Emeğine sağlık.

  2. Kesinlikle yaz ayı blogların en durgun olduğu ay. Bloggerlar gezmekten ve tatil yapmaktan bloglarına yeteri kadar vakit ayıramıyorlar. İleri tarihli yazı düzenleme işi gerçekten çok işe yarıyor. Art arda kitap incelemesi yayınlamamak adına, ben o özelliği okuduğum kitap yorumlarında kullanıyorum. Bloga yazar ekleme işi biraz riskli olabilir. Çünkü herkesin kendine ait bir tarzı olduğunu düşünüyorum.
    Güzel bir yazı olmuş Gökhan. Eline sağlık.

    1. Evet yaz aylarında bir çok blog yazarı tatilde oluyor ve yeterince zaman ayıramıyor.
      Teşekkür ederim.

  3. Yazına sonuna kadar katılıyorum. Çok önemli bir sebep olmadıkça yazmayı beklemek gerçekten zaman kaybından başka bir şey değil. Senin dediğin yöntemi ben kullanıyorum. Planlama yapıyorum ve şu anda bile bir haftalık yazım hazır. Blog emek ister. Emek vermezsen yemek yiyemezsin :) Emeğine sağlık…

    1. Teşekkür ederim.
      Evet blog emek ister, eğer ziyaretçi sayısının artmasını istiyorsak kesinlikle düzenli bir şekilde yazmamız gerekiyor. Çünkü bizimle aynı şeyleri yazan binlerce blog var. O bloglar içinde farklı olmak içinde düzenli bir şekilde yazmak şart :)

  4. Ben düzenli olarak yazıyorum kısa bir zaman olmasına rahmen fena değil durum sanırım en önemlisi düzenli ve içerikli paylaşım yapmak umarim kışın dahada hareketlenir ümit verdi yazınız

  5. Bu hafta nem çok fenaydı… Böylesi günleri düşünerek yedekte yazı tutmakta fayda var…
    Pek kullanamasam da Blogger'in yazıların yayını için otomatik yapma özelliğini seviyorum. Bizi özgürleştiriyor.

  6. Daha önce duymadığım bir özellikmiş iyi fikir aslında geleceğe ayarlı post yazmak :)

    Benim gibiler var mı bilmiyorum ama ben blog yazılarımı önce defter üzerinde yazıyorum. Eğer beğenirsem ya da içime siner ise daha sonra bloga yazıyorum. Genelde beğenmiyorum, beğenmediğim bir şeyide bloga yazmıyorum. O yüzden çok sık yazı yazamıyorum defterim taslaklarla dolup taşıyor.
    Faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkür ederim. Vesselam…

    1. Rica ederim.
      Bazen bende bilgisayar başında olmadığım zamanlarda, önce bir kağıda yazıp sonrada bloğa yazıyorum.

  7. Gökhan kardeşim zaman diyorsun haklısın ama inan yaz tatilinde evde 2 çocukla,gezmesi,dolaşması,ödevi,aktivitesi,+ev işleri derken olmuyor işte o dediğin…Durum böyle olduğu halde haftada 2-3 yazı zor paylaşıyorum,kaldı ki elimde yazılıp paylaşılmayı bekleyen çok taslak varken…Bu benim durumumda olan ev hanımları için bahsettiğim bir durum tabi :)))))

    1. Evet ev hanımları veya çalışan kadınlar için blog yazmak daha da zorlaşıyor. Zamanı iyi yönetmek gerekiyor :))

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu