Blog İpuçları

Blog Yazmaya Başlamadan Önce Kendinize Sormanız Gereken 4 Soru

Bir çok insan sadece benim kişisel blog sitem var demek için blog açıyor. Bazıları ise gerçekten blog yazmak istediği için blog sitesi açıyor ama blog sitesini açtıktan sonra neler yapacağına dair bilgisi yok. Blog açmak sadece blog düzenini yapmak değildir. Önemli olan blog sitenizi açtıktan önce, yazılarınızı nasıl oluşturacaksınız, kimlere hitap edeceksiniz gibi konuları düşünmeniz kısacası neler yapacağınıza karar vermektir. Bu yazımda blog yazmaya başlamadan önce kendinize sormanız gereken sorulardan bahsetmek istiyorum.

Kendinize Sormanız Gereken 4 Soru

 

Neden Blog Açıyorum?

Blog açmadan önce kendinize sormanız gereken ilk soru neden blog açmalıyım sorusu olmalıdır. Blog açtıktan sonra blog sitenizde neler paylaşacağınızı ne tür içerikler üreteceğinizi bilmeniz gerek. Eğer ileriye dönük bir blog düşünüyorsanız bu soruyu kendinize mutlaka sorun ve ona göre blog açın. Örneğin blog sitenizde okuduğunuz kitaplar ile ilgili düşüncelerinizi paylaşarak insanlara yardımcı olabilirsiniz veya mesleğiniz ile ilgili konularda içerikler üreterek insanların bilgilenmesini sağlayabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Kişisel Blog Nedir?

Blog açmadaki amacınız nedir? sadece para kazanmak mı yoksa gerçekten özgün içerik üreterek insanlara faydalı olabilmek mi? Eğer sadece para kazanmak için blog açıyorsanız üzülerek söylüyorum ki kaliteli bir blog siteniz olmaz. Çünkü hemen para kazanmayı düşünürseniz bir süre sonra blog yazmaktan sıkılırsınız ve blog yazmaktan vazgeçersiniz.

Blog Siteme Ne Kadar Zaman Ayırabilirim?

Kendinize sormanız gereken önemli sorulardan bir tanesi de blog sitenizi açtıktan sonra günlük veya haftalık blog sitenize ne kadar zaman ayırabilirsiniz. Kendinize bir plan yapmalısınız. Kısa süre içerisinde başarıyı yakalamak için içeriklerinizi düzenli bir şekilde paylaşmanız gerekiyor. Paylaşımları düzenli bir şekilde yaptığınızda okuyucularınızda özellikle paylaşım yapıldığı günlerde artma olduğunu göreceksiniz. Bir blog sahibi olmak sadece içerik üretmek değildir. Blog yazmaya başladıktan sonra yazılarınıza gelen yorumları okumak ve yorumları cevaplamak, blog sitenizin hatalarını gidermek ve daha pek çok şey için zamana ihtiyacınız olacak. Blog yazmaya belli günlerde veya haftada bir defa ama düzenli olacak şekilde vakit ayırmanız blog sitenizin başarıyı yakalamasında çok etkili olacaktır.

Hangi Blog Platformunu Kullanacağım?

Blog sitenizi açmadan önce yine sormanız gereken önemli sorulardan bir tanesi de blog sitenizi hangi blog platformu ile oluşturacağınız olmalıdır. Google kullanıcılarına bu noktada çok yardımcı oluyor. Blog sitenizi Google’ın ücretsiz blog servisi ile oluşturabilirsiniz veya daha kaliteli platform ile sitenizi oluşturabilirsiniz. Sitenizi Google’ın ücretsiz blog platformu ile oluşturduğunuzda hiç bir ücret ödemeniz gerekmez. Google’a üye olarak blog sitenizi ücretsiz bir şekilde oluşturabilirsiniz hosting ücreti ödemezsiniz.

İlginizi Çekebilir : Blog Sitenizde Başarılı Sonuçlar Almanızı Sağlayacak 6 İpucu

Eğer daha kaliteli bir blog oluşturmak isterseniz size tavsiyem blog sitenizi wordpress ile oluşturmak olacaktır. Çünkü wordpress’te kendinize ait bir hosting olacak dosyalarınızı istediğiniz gibi saklayabilirsiniz. Eskiden güvensiz olduğu için insanlar tarafından çok fazla tercih edilmiyordu. Fakat günümüzde geliştirilen güvenlik eklentileri ve wordpress’in kendini devamlı güncellemesi ile artık gerek ülkemizde gerekse dünyada bir çok kişi wordpressi tercih ediyor. Blogger ve Wordpress kullanmak konusunda kararsız kalıyorsanız blogger ve wordpress kullanmak size kalmış başlıklı yazım size yardımcı olabilir okumanızda fayda var.

Ben blog yazmaya blogspot ile başlamıştım. Daha sonra blogspot bazı konularda benim için yetersiz kaldı. 13 Eylül 2017 tarihinde blog sitemi hiç bir seo kaybı yaşamadan wordpress’e taşıdım. Wordpress’e neden geçtiğimi Bloggokhantekin artık wordpress’te başlıklı yazımda detaylı olarak yazdım.

Yazılarımda Kullanacağım Görselleri Nereden Alabilirim?

Blog yazanlar bilirler, bazen içeriğe uygun görsel bulmak saatlerce sürebilir. Google’da çok fazla görsel var diye düşünebilirsiniz ama Google görsellerindeki resimlerin, görsellerin bir çoğu telif hakkına sahip görseller yani siz Google’da bir görseli alıp kendi yazınıza koyduğunuzda o görselin sahibi size telif hakkı atabilir ve görseli sitenizden kaldırmanızı dahi isteyebilir. Eğer görseli kaldırmazsanız görsel sahibi sizi mahkemeye dahi verebilir.

Görselleri kendinizin oluşturması hem sitenizin geleceği açısından çok önemlidir. Peki görselleri nasıl oluşturabilirim derseniz. Örnek veriyorum blog sitenizde kitap yorumları yapıyorsunuz. Okuduğunuz kitabın fotoğrafını çekerek oluşturacağınız içerikte kullanabilirsiniz. Yazılarınızda kendi resimlerinizi kullanmanız sitenizin seo açısından iyi olmasını sağlayacaktır. Yazılarınızda kullandığınız kendi resimlerinizi Seo uyumlu olarak optimize etmeniz  Google görsellerinde konuyla ilgili arama yapan insanların sitenize gelmesini sağlayacak ve ziyaretçi sayınızda artış olacaktır.

İlginizi Çekebilir : Yazılarımı ve Görsellerimi İçerik Hırsızlığına Karşı Nasıl Koruyabilirim?

Eğer oluşturacağınız içerikte kendi resimlerinizi oluşturamıyorsanız ücretsiz resim indirme siteleri var. Resimlerinizi ücretsiz resim indirme sitelerinden almanızı tavsiye ederim. Benimde severek kullandığım ve hemen hemen her konuda binlerce ücretsiz görselin bulunduğu bir siteyi yazıyorum buraya isteyenler girip bakabilir. Bahsettiğim pixabay sitesi. Ayrıca bu sitenin wordpress eklentisi de mevcut eklentiyi wordpress tabanlı sitenize kurarak görsellere ulaşmanız daha da kolaylaşıyor.

Blog yazmaya başlamadan önce bu soruları kendinize sormak sizin açınızdan çok faydalı olacaktır. Unutmayın, her şey içerik üretmekle bitmiyor. Yorumlara cevap vermek, site hatalarını düzeltmek gibi konular bazen saatlerinizi alabilir. İnsanların 5 dakikada okuyacakları bir yazıyı hazırlamak bazen bir kaç gün sürebilir. O yüzden blog yazmaya başlamadan önce bu tür konuları dikkate almanızda fayda olacağını düşünüyorum.

İlgili Makaleler

12 Yorum

  1. Gökhan abi her zamanki gibi döktümüşsün ve blog açmak isteyen insanların kafalarındaki bazı soruları da net bir şekilde cevaplandırmışsın. Evet maalesef ki blog yazmayı sadece para kazanmak amaçlı olarak gören çok insan var ve genelde bu tür bloglar bir süre sonra başarısız olup çöp bloglar listesinde yerini alıyor. Önemli olan istikrarı sürdürmek ve para kazanma edası taşımamak. İşin içine para girdiği zaman her şey bambaşka bir vaziyete bürünüyor. Umarım blog açmak isteyen ve ne yapması gerektiği konusunda kararsız kalanlara yardımcı olur. Teşekkür ederiz bu şekilde bilgilendirmelerde bulunduğun için.

    1. Rica ederim Ahmet kardeşim.
      Evet ne yazık ki blog yazmayı sadece para kazanmak için görenler var. Blog yazmayı sadece para kazanmak için görenler dediğin gibi bir süre sonra çöp blog oluyorlar. Zaten bu düşünce ile blog yazmaya başlayanlar para kazanamazlar. Evet para kazanmak olmalı ama, blog yazarak para kazanmak bence her zaman 2. planda olmalı.

      Umarım blog yazmak isteyenlere faydalı bir yazı olur. Güzel yorumun için gönülden teşekkür ederim kardeşim.

  2. Bazen aklına öyle şeyler geliyor ki o şeyi o an bir yere not almak istiyorsun. Çünkü o aklına gelen ya bir sorunun cevabı ya da cidden çok farklı bir bakış açısına sahip bir düşünce.

    Ben de sırf bu yüzden blog açtım. Aklıma geldikçe not almak veya paylaşarak diğer insanlarında o şeyden yararlanmasını istediğim için açtım.

    İyi ki de açmışım.

    1. Kesinlikle öyle..
      Blog sitenize baktım yazılarınız güzel gerçekten, fakat blog sitenizde izleyiciler eklentisini göremedim.
      Blog sitenizi takibe alacaktım. WordPress’te izleyiciler eklentisi yok ama blogspotta izleyiciler eklentisi var. Widgetler bölümünden ekleyebilirsiniz, böylece insanlar blog sitenizi daha kolay takip edebilir.

  3. Blog yazmaya başlamadan önce keşke birileri bizede böyle yazılar yazsaydı. Vardıda Gökhan abimiz gibi tecrübeli ve uzun zamandır büyük emekler veren birisinin elinden bunları okumak çok güzel. Ellerine sağlık yeni başlayanlar için güzel bir yazı olmuş. Hatta hali hazırda blog sahipleride kesinlikle okumalı!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu